søndag 3. november 2013

Rolling on i Zegul 520LV

En av de fine tingene med grønlandsrulling er at det fins alltid en ny rulle å prøve, eller en variant som ikke sitter enda å øve mer på.
Jeg avslutter alltid padleturene mine med ei rulle eller to. For morro skyld, for å øve mer eller for å sjekke at den fortsatt sitter.
Vi prøvde oss på undervannsfilming på turen i går. Resultatet ble så som så, begynte å bli mørkt ute så sikten var litt i grenseland.. Gleder meg til GoPro'n kommer :)




Sist tur ut prøvde jeg også på crook of elbow roll og paddle behind the neck roll. Har samme problem i begge rullene. Mobilitet i hofte/rygg begrenser vridningen min i setup, så jeg får rett og slett ikke åra over på rett side av båten. Kommer opp sånn passe, men det hele føles ganske anstrengt.
Film fra disse to, tok litt tid å få alt på pc'n. Bruker bare Avidemux for å klippe bort det jeg ikke vil ha med fra originalen.





Med GoPro'en satser jeg på å få noen fine klipp som følger med hele veien rundt.Rolf hadde et finfint hjemmelaget feste som jeg skal prøve lage en kopi av.



2 kommentarer:

  1. Har det same problemet som deg. Føler at eg må kjempe ein del for å kome heilt rundt på desse rullene. Kanskje det å få årebladet litt nærmare dekket før du går rundt, vil hjelpe?

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal prøve få åra mer ned neste gang.
      På albue-rulla klarer jeg å "ta rennfart" å svinge åra å hekte den på setupsiden av båten, men da får jeg det travelt med å velte, for jeg klarer ikke den posisjonen spesielt lenge. Kansje akkurat det er en fin tøying for å bli bedre?

      Slett